Hogyan cserélik ki a síneket gyorsan?

Elképesztő, de ilyen gép Magyarországon is dolgozik.

hirdetés

Írhatnánk ahogy az ma annyira divatos, hogy az oroszoknál, vagy tőlünk nyugatra micsoda gépszörnyek dolgoznak, és mi magyarok és az országunk, na meg a MÁV ehhez képest nem tart sehol sem. Ez esetben ez nem így van. Ez a masina igenis dolgozott és több vasútvonalunkat újította fel kis hazánkban.

 

sinjavitoA RU 800 S a világon az első gép, amellyel az átépítés folyamatosan végezhető. A 177 méter hosszú és 692 tonna tömegű egyedi vágányátépítő gép. 

További egységekkel, így például a vasbetonalj-szállítóval kiegészülve közel 800 méter is lehet a hossza.

hirdetés

A gép először felbontja a régi vágányt, felszedi a vasbetonaljakat, újakat fektet le, befűzi az új síneket, a bontott aljakat vasúti kocsira rakja, s az újakat szintén vagonról építi be. A vágányátépítő gép napi 10 órás műszakban dolgozva 1500-2000 méter vonal teljes átépítésére képes.

A gép először GYSEVSzombathely–Szentgotthárd-vasútvonalán, később a MÁVBudapest–Martonvásár–Székesfehérvár-vasútvonal Tárnok–Martonvásár közötti vasúti pályán dolgozott.

Ki gondolta volna, hogy ilyen csodák idehaza is vannak.

hirdetés

Forrás: wikipedia

oszd meg

Értékelés:
(1 szavazat)
Kövess minket a facebookon is!
aferfi.hu facebook
Megjelent: 13123 alkalommal

Szeretne hasonló cikkeket olvasni?

Értékelje a munkánkat és lájkoljon minket!